ח"כ זבולון כלפה: "לא בטוח שאורי אריאל ישובץ במקום הראשון בתקומה"

ארי וידר | צילום: אתר הכנסת No Comments on ח"כ זבולון כלפה: "לא בטוח שאורי אריאל ישובץ במקום הראשון בתקומה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצטרפותו של ינון מגל למפלגת הבית היהודי יוצרת מצב שייתכן מאד שיהיו בו מגוון רחב של נציגים שאינם דתיים במוצהר.

מלבד איילת שקד שצפויה לתפוס את מקומה בחמישיה הראשונה, זוכה גם הנציג החילוני דני דיין לתמיכתו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, וזאת כמובן במקביל לשיריון של ינון מגל שרואה את עצמו כמסורתי. יש גם את רונן שובל שאינו דתי ואנט חאסכיה שהיא בכלל ערביה נוצרייה.

גורמים שמרניים במפלגת הבית היהודי לא רואים בעין יפה את הצטרפותם של כל כך הרבה חילונים כמועמדים ריאליים לרשימה. "עלול להיווצר מצב שבו בעשיריה הראשונה יהיו יותר חילונים מאשר דתיים" אומר אחד הגורמים.

מנגד דווקא ח"כ זבולון כלפה מתקומה, שהיה נגד החיבור בין תקומה לבית היהודי נשמע היום רגוע: "אני מאמין שגם האנשים שאינם חובשי כיפה מבינים שהם נכנסו למפלגה עם אופי דתי".

עם זאת מוסיף כלפה ואומר לאתר קול חי: "אני מקווה שלא נהפוך להיות סופרמרקט של עמדות. אני לא מקל ראש בדבר הזה, אבל זה בכל זאת משהו חדשני ותמיד משהו חדש יוצר חשש. נמתין ונראה מה יהיו תוצאות הפריימריז ואני מקווה שהתוצאה הסופית תהיה חיובית".

בנוגע לשיריונים של חברי תקומה במפלגה אומר זבולון כלפה שעדיין לא ברור מי יופיע בכל מקום. "מרכז תקומה צריך להתכנס בעוד כשבועיים ואז יוחלט מי יהיו הנציגים בכל מקום. אגב, כלל לא בטוח שאורי אריאל יהיה במקום הראשון".



0 תגובות